Учитель української мови та літератури

7 клас

  1. Доброго дня, семикласники!
  2. 12.01.2021 
  3. Тема уроку: Дієприслівник як особлива форма дієслова
Перегляньте презентацію та виконайте завдання в зошиті.


14.01.2021
Тема уроку: Вид і час дієприслівників

Дієприслівники доконаного і недоконаного видів. Творення дієприслівників

Дієприслівники недоконаного виду утворюються від ос­нови дієслів теперішнього часу недоконаного виду за допо­могою суфіксів -учи (-ючи) (для дієслів І дієвідміни), -ачи (-ячи) (для дієслів II дієвідміни): читають + ючи — чита­ючи; стоять + ячи — стоячи.

Дієприслівники доконаного виду утворюються від основи інфінітива дієслів доконаного й недоконаного видів за допомогою суфіксів -вши (-ши): написати — написавши, сидіти — сидівши, спекти — спікши. Вживання суфіксів         -вши, -ши залежить від кінцевого звука основи дієслова: після голосного пишемо -вши, після приголосного —ши (бігати — бігавши, бігти — бігши).

Увага! У дієприслівниках, утворених від дієслів на -ся (-сь), після -учи (-ючи), -ачи (-ячи), -вши (-ши) зберігається -сь: хвилюються — хвилюючися, звернутись — звернув­шись.


Домашнє завдання: Утворити від неозначеної форми дієслова по 5 дієприслівників доконаного та недоконаного виду

Українська література 

12.01. - 14.01.2021
Тема уроку: Григір Тютюнник. Автобіографічна основа повісті "Климко". Ідея самопожерви. Образ Климка.

1. Зробити в зошиті хронологічну таблицю життя і творчості Г.Тютюнника.
2. Прочитати в підручнику повість "Климко", скласти характеристику образу головного героя за планом:
1. Портрет
2. Риси характеру
3. Моє особисте ставлення до героя.